Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPetrovic, John E.; Olmstead, Susan
Titel"Language, Power, and Pedagogy: Bilingual Children in the Crossfire," by Jim Cummins (2000). Book Review.
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 25 (2001) 3, S. 405-12Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-5882
SchlagwörterRezension; Bilingual Education; Book Reviews; Educational Needs; Educational Policy; English (Second Language); Instruction; Language Minorities; Language Proficiency; Literacy; Oral Language; Politics of Education
AbstractThe book reviewed presents a thorough literature review supporting the use of children's first languages in schooling. Criticisms of the book relate to the equation of fluency with academic language and the implication that academic language holds a superior position to other language registers. Discussion of transformative pedagogy fails to challenge the linguistic status quo perpetuated by the construct of academic language proficiency. (TD)
BegutachtungPeer reviewed
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: