Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNicole Rallis
TitelObject Lesson: Placenta/Placentae
QuelleIn: Review of Education, Pedagogy & Cultural Studies, 46 (2024) 5, S. 773-785Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Nicole Rallis)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1071-4413
DOI10.1080/10714413.2024.2346882
SchlagwörterForschungsbericht; Human Body; Orthographic Symbols; Ethnography; Pregnancy; Cultural Relevance; Decolonization; Feminism; Environmental Influences; Art; Intersectionality; Pollution; Ecology; Foreign Countries; Indigenous Knowledge; Canada
AbstractThis article delves into the multifaceted nature of the placenta, both as a physiological organ and a cultural symbol, through personal narrative, Indigenous-feminist scholarship, and scientific inquiry. Beginning with the author's pregnancy experience and reflections on birth practices, it navigates the placenta's role in childbirth, its cultural significance, and the lack of discourse surrounding its importance. The inquiry expands to incorporate contemporary issues such as microplastic pollution and its presence in human placenta, emphasizing the interconnectedness of environmental pollution and colonialism. Through the lens of anticolonial science and art as ritual, the article proposes artful avenues for engaging with placenta/placentae as an object lesson and environmental activism, advocating for a deeper understanding of our relationship with the land. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
BegutachtungPeer reviewed
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2025/2/04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of Education, Pedagogy & Cultural Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: