Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZehbe, Katja
TitelDealing with transition in formal meetings of parents and pedagogic staff.
QuelleIn: European early childhood education research journal, 29 (2021) 4, S. 569-581Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1350-293X; 1752-1807
DOI10.1080/1350293X.2021.1941167
SchlagwörterÜbergang; Gestaltung; Kindertagesstätte; Eltern; Pädagogische Fachkraft; Frühpädagogik
AbstractTalking about a specific child’s development and current issues is an organisationally integral part of the partnership between parents / families and educational institutions with respect to children’s upbringing and education. In Germany, the programmatic emphasis on the equality of all participants in annual formal meetings of parents and pedagogic staff in early childhood education results in a double-bind situation between safeguarding a child’s well-being, the staff’s authority and professionalism, and families’ claims, hopes, knowledge and expectations. By analysing these formal meetings using the ‘documentary method’ (Bohnsack, R. 2017. Praxeologische Wissenssoziologie. Opladen, Toronto: Budrich), we qualitatively and longitudinally reconstruct how staff and parents outline transitions among children with special needs in inclusive settings. The article implements a perspective of ‘doing transitions’ (Wanka, A., M. Rieger-Ladich, B. Stauber, and A. Walther. 2020. “Doing Transitions: Perspektiven und Ziele einer reflexiven Übergangsforschung.” In Reflexive Übergangsforschung. Theoretische Grundlagen und methodologische Herausforderungen, edited by A. Walther, B. Stauber, M. Rieger-Ladich, and A. Wanka, 11–36. Leverkusen: Barbara Budrich) and shows how the reconstructed discourse characteristics of problematisation and de-problematisation work together in terms of safeguarding. (übernommen).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
UpdateNeueintrag 2025-04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European early childhood education research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: