Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPoom-Valickis, Katrin; Eisenschmidt, Eve; Leppiman, Ann
TitelCreating and developing a collaborative and learning-centred school culture: views of Estonian school leaders.
Paralleltitel: Vzpostavljanje in razvijanje sodelovalne in na učenje usmerjene šolske kulture: stališča estonskih ravnateljev šol.
QuelleIn: CEPS Journal, 12 (2022) 2, S. 217-237
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:25240 10.26529/cepsj.1029
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-252401
SchlagwörterSchulkultur; Schulleiter; Schulleitung; Lernprozess; Lernende Organisation; Kooperatives Lernen; Lehrer; Lehrerfortbildung; Führungsstil; Schulentwicklung; Interview; Inhaltsanalyse; Qualitative Forschung; Estland
AbstractThe present study aims to analyse how school leaders perceive their activities in creating and developing a collaborative school culture that promotes the school learning process. The data were collected in semi-structured interviews with nine school leaders and analysed using thematic content analysis. The results revealed that only three of the school leaders focused on the shared values and shared leadership necessary for creating a systematic and analytic approach to organisational and teacher development. The school leaders understood the importance of leading the development of the learning process, but this did not take place as expected in practice. Organisational and teacher development seemed to be unsystematic or not based on the continuous monitoring of processes. The findings of our study indicate that development programmes for school leaders should concentrate more on shaping the views, knowledge and skills needed to develop a collaborative and learning-centred school culture. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)