Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenBehrmann, Lars; Souvignier, Elmar
TitelEffects of fit between teachers' instructional beliefs and didactical principles of reading programs.
QuelleIn: European journal of psychology of education, 30 (2015) 3, S. 295-312
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Abbildungen; Tabellen
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0256-2928; 1878-5174
DOI10.1007/s10212-014-0241-6
SchlagwörterPädagogisches Denken; Sekundarstufe I; Unterrichtsinhalt; Lesekompetenz; Professionalisierung; Flexibilität; Studie
AbstractA strategy-based reading promotion program was implemented over a course of 8 months in 65 classes from grades 5 to 7 (student age M = 11.2 years, SD = 1.0). It was investigated whether teachers flexibly adapted their pedagogical content beliefs (PCBs) on the teaching of reading according to the instructional principles of the intervention. Fifteen teachers demonstrated the assumed PCB development curves, that is, an initial increase of direct-transmissive positions followed by an increase in the endorsement of constructivist beliefs. Students of teachers whose PCBs showed this belief development pattern demonstrated significantly larger reading achievement gains than students of the other teachers. Thus, teachers' PCBs are-in principle-open to change which can turn out relevant for student achievement gains. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal of psychology of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)