Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKopf, Julia; Zeileis, Achim; Strobl, Carolin
TitelAnchor selection strategies for DIF analysis: Review, assessment, and new approaches.
QuelleIn: Educational and psychological measurement, 75 (2015) 1, S. 22-56Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1644; 1552-3888
DOI10.1177/0013164414529792
SchlagwörterRasch-Modell; Bildungsforschung; Itemanalyse; Testtheorie; Messverfahren; Statistische Methode
AbstractDifferential item functioning (DIF) indicates the violation of the invariance assumption, for instance, in models based on item response theory (IRT). For item-wise DIF analysis using IRT, a common metric for the item parameters of the groups that are to be compared (e.g., for the reference and the focal group) is necessary. In the Rasch model, therefore, the same linear restriction is imposed in both groups. Items in the restriction are termed the ``anchor items''. Ideally, these items are DIF-free to avoid artificially augmented false alarm rates. However, the question how DIF-free anchor items are selected appropriately is still a major challenge. Furthermore, various authors point out the lack of new anchor selection strategies and the lack of a comprehensive study especially for dichotomous IRT models. This article reviews existing anchor selection strategies that do not require any knowledge prior to DIF analysis, offers a straightforward notation, and proposes three new anchor selection strategies. An extensive simulation study is conducted to compare the performance of the anchor selection strategies. The results show that an appropriate anchor selection is crucial for suitable item-wise DIF analysis. The newly suggested anchor selection strategies outperform the existing strategies and can reliably locate a suitable anchor when the sample sizes are large enough. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational and psychological measurement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: