Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMfum-Mensah, Obed
TitelThe impact of colonial and postcolonial Ghanaian language policies on vernacular use in schools in two northern Ghanaian communities.
QuelleIn: Comparative education, 41 (2005) 1, S. 71-85    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterFeldforschung; Interview; Soziale Ungleichheit; Einstellung (Psy); Primarbereich; Bildungsprogramm; Unterricht; Dialekt; Sprache; Sprachgebrauch; Englisch; Kolonialismus; Muttersprache; Nationalsprache; Sprachpolitik; Ghana
AbstractMany `alternative primary education´ programmes operating in the developing parts of the world use children´s first language as the medium of instruction. Programme sponsors often base their vernacular language policy on literature that highlights the cognitive and other benefits that accrue from using children´s first languages as the medium of instruction during their early stages in school. Working within a postcolonial discursive framework the paper examines the attitudes of community members, parents, school authorities and schoolchildren toward the use of the vernacular as a medium of instruction in the Shepherd School Programme, an alternative primary education programme, that has been implemented to provide improved educational access for schoolchildren in seven rural northern Ghanaian agri-pastoral communities. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)