Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Jacobs, Valentine; Pineda-Hernández, Kevin; Rycx, François; Volral, Mélanie |
---|---|
Titel | Does over-education raise productivity and wages equally? The moderating role of workers' origin and immigrants' background. Gefälligkeitsübersetzung: Erhöht Überbildung die Produktivität und die Löhne gleichermaßen? Die moderierende Rolle der Herkunft der Arbeitnehmer und des Hintergrunds der Zuwanderer. |
Quelle | In: Education economics, 31 (2023) 6, S. 698-724Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0964-5292; 1469-5782 |
DOI | 10.1080/09645292.2022.2156981 |
Schlagwörter | Zweite Generation; Determinante; Inländer; Migrationshintergrund; Einkommenseffekt; Produktivitätseffekt; Arbeitsproduktivität; Überqualifikation; Betriebszugehörigkeit; Auswirkung; Abhängig Beschäftigter; Arbeitnehmer; Ausländer; Erste Generation; Belgien; Herkunftsland |
Abstract | "We provide first evidence of the impact of over-education, among natives and immigrants, on firm-level productivity and wages. Our results show that the over-education wage premium is higher for natives than for immigrants. However, since the differential in productivity gains associated with over-education outweighs the corresponding wage premium differential, we conclude that over-educated native workers are in fact underpaid to a greater extent than their over-educated immigrant counterparts. This conclusion is refined by sensitivity analyses, when testing the role of immigrants' background (e.g. region of birth, immigrant generation)." The study refers to the period 1999-2016 (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2024/1 |