Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFischer, Saskia M.; Bilz, Ludwig
TitelTeachers' self-efficacy in bullying interventions and their probability of intervention.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Selbstwirksamkeit von Lehrern bei Mobbinginterventionen und die Wahrscheinlichkeit einer Intervention.
QuelleIn: Psychology in the schools, 56 (2019) 5, S. 751-764Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-3085; 1520-6807
DOI10.1002/pits.22229
SchlagwörterEinstellung (Psy); Selbstwirksamkeit; Lehrer; Mobbing; Intervention
AbstractTeacher intervention is an important factor in stopping bullying. Several studies indicate that teachers who believe they are capable of stopping bullying intervene more often in bullying. But this finding has only been based on hypothetical situations. It remains unclear if these results can be replicated in bullying interventions that the teachers actually performed. In addition, some studies claim that self-efficacy is only connected to teacher intervention in direct forms of bullying, rather than indirect forms. In the current study, teachers' self-efficacy in bullying interventions and the probability that they will intervene is investigated using self-reported real-life bullying situations in a sample of German teachers. Results show that teachers who feel more confident in dealing with bullying report intervening more often in bullying episodes they observed. Teacher training should include discussions of real-life experiences to promote teachers' self-efficacy beliefs and increase the probability of teacher intervention. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology in the schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: