Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Breinbauer, Ines Maria |
---|---|
Titel | 100 Jahre "Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik", ein zweifacher Transformationsprozess. Paralleltitel: 100 years of a quarterly journal on scientific pedagogy: a twofold transformation process. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 100 (2024) 4, S. 474-491Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2589-0581 |
DOI | 10.30965/25890581-10003015 |
Schlagwörter | Erziehung; Forschung; Pädagogische Forschung; Erinnerung; Zeitschrift; Geschichte (Histor); Katholizismus; Wissenschaft |
Abstract | This article traces the path taken by the journal over the past century, emphasizing the shift both within the relationship between the church and science and within the discipline itself. Founded as an organ of church policies in the service of Catholic pedagogy, its focus shifted - partially encouraged by the Second Vatican Council - to continuously reviewing the claims of validity made by scientific pedagogy. In its current form, the journal serves as a discursive platform that is open to a variety of theoretical references. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2025/2 |