Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Pesch, Anne |
---|---|
Titel | Lernen und Anderswerden in Mensch-Technologie-Relationen. Anschlüsse an Don Ihde und Bernhard Waldenfels. Paralleltitel: Learning and becoming different in human-technology relations. Connecting Don Ihde's postphenomenology and Bernhard Waldenfels' notion of learning. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 100 (2024) 3, S. 393-411Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2589-0581 |
DOI | 10.30965/25890581-10003008 |
Schlagwörter | Phänomenologie; Beziehung; Lernen; Mensch; Technologie |
Abstract | The article explores the potential of a connection between Don Ihde's postphenomenology and phenomenological educational sciences, exemplarily taking a closer look at learning in human-technology relations. Following Ihde, different kinds of relation and the mediating influence of technologies on human-world relations come into view, while Waldenfels' notion of learning offers a perspective on the interplay of spontaneity and habit. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2025/2 |