Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaupper, Ellen; Balzer, Lars; Berger, Jean-Louis
TitelOnline vs. offline course evaluation revisited: Testing the invariance of a course evaluation questionnaire using a multigroup confirmatory factor analysis framework.
Gefälligkeitsübersetzung: Online- vs. Offline-Kursevaluation neu betrachtet: Prüfung der Invarianz eines Fragebogens zur Lehrveranstaltungsevaluierung mit Hilfe einer konfirmatorischen Mehrgruppen-Faktorenanalyse.
QuelleIn: Educational assessment, (2020) 32, S. 481-498Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1532-6977; 1874-8597
DOI10.1007/s11092-020-09336-6
SchlagwörterBildungsqualität; Evaluation; Methodologie; Umfrage; Invarianz; Messung; Lehrveranstaltung; Weiterbildung; Online
AbstractSurvey-based formats of assessing teaching quality in higher education are widely used and will likely continue to be used by higher education institutions around the world as various global trends contributing to their widespread use further evolve. Although the use of mobile devices for course evaluation continues to grow, there remain some unresolved aspects of the classic paper and web-based modes of evaluation. In the current study, the multigroup confirmatory factor analysis approach (MGCFA), an accepted methodological approach in general mixed-method survey research, was chosen to address some of the methodological issues when comparing these two evaluation modes. By randomly assigning one of the two modes to 33 continuing training courses at a Swiss higher education institution, this study tested whether the two different modes of assessing teaching quality yield the same results. The practical implications for course evaluation practice in institutions of higher education as well as the implications and limitations of the chosen methodological approach are discussed. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2025/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational assessment" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: