Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Helsper, Werner |
---|---|
Titel | Begriff: pädagogische Professionalität. Mehrebenentheoretische Perspektiven. Paralleltitel: Concept: pedagogical professionalism. Multi-level theoretical perspectives. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 100 (2024) 2, S. 133-154Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2589-0581 |
DOI | 10.30965/25890581-10002002 |
Schlagwörter | Pädagogik; Pädagogisches Handeln; Begriff; Professionalisierung; Professionalität; Theorie |
Abstract | This article firstly presents general conceptual definitions of professional action, professionalism and professionalization and secondly the specifics of pedagogical professionalism. Thirdly - as an outlook - the thesis is developed that a theory of pedagogical professionalism requires a multi-level approach and the challenges for a verbalization of such a theory are outlined. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2025/1 |