Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMatear, Sheelagh M.
TitelImpact of institutional quality audit in the Aotearoa New Zealand university system.
QuelleIn: Quality in higher education, 27 (2021) 3, S. 375-391Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1353-8322
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschule; Qualitätssicherung; Student; Ausland; Neuseeland
AbstractAssessing impact of external quality assurance is a critical component of the professional practice reflection of external quality assurance agencies. This paper analyses the responses of universities in Aotearoa New Zealand to recommendations made in the most recently completed cycle of academic audits using artefacts (universities' one-year follow-up reports on responses to recommendations) from the quality assurance process. This approach allows for an assessment at system level and qualitative analysis provides further insight into thematic areas where response to recommendations is further advanced. One year after the release of audit reports, impact has been greater in the areas of leadership and management of teaching and learning and research student supervision. An index developed in the paper can support inter-institutional and inter-system comparative analyses of impact. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2024/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Quality in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: