Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSarrico, Cláudia S.
TitelQuality management, performance measurement and indicators in higher education institutions.
Between burden, inspiration and innovation.
QuelleIn: Quality in higher education, 28 (2022) 1, S. 11-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1353-8322
SchlagwörterWettbewerb; Hochschulreform; Hochschule; Qualitätssicherung
AbstractPerformance indicators are increasingly used to measure the performance and quality of higher education. The purpose of this article is to discuss their role for reflecting on the challenges faced by high-participation higher education systems, regarding quality of student outcomes, equity of access, societal relevance and financial sustainability. Based on a review of existing international comparable metrics, policy and scholarly literature on higher education performance, the article discusses the strengths and weaknesses of current performance indicators and the perennial tension between the burden of accountability and the inspiration and innovation that may result from the developmental use of performance indicators for improvement. It concludes by summarising some observable results of performance and quality management and reflecting on some possible future trajectories. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2024/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Quality in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: