Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHarsch, Claudia (Hrsg.); Pant, Hans Anand (Hrsg.); Köller, Olaf (Hrsg.)
TitelCalibrating standards-based assessment tasks for English as a first foreign language. Standard-setting procedures in Germany. 2.
QuelleBerlin; Münster; New York, NY; München: Waxmann (2010), 163 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. 113-117
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Sprachedeutsch; englisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8309-2299-X; 978-3-8309-2299-5
SchlagwörterRasch-Modell; Datenerhebungstechnik; Empirische Untersuchung; Fallstudie; Forschungsdesign; Panel; Skalierung; Testkonstruktion; Validität; Item-Response-Theory; Itemanalyse; Psychometrie; Testmethodik; Deutschland; Englisch; Fremdsprache; Bildungsstandards; Skalierung; Validität; Datenanalyse; Testkonstruktion; Fallstudie; Itemanalyse; Leistungsmessung; Modellierung; Panel; Psychometrie; Rasch-Modell; Item; Lesekompetenz; Sekundarstufe I; Schülerleistung; Fremdsprache; Hörverständnis; Englisch; Datenanalyse; Lesekompetenz; Item; Leistungsmessung; Modellierung; Deutschland
AbstractThis report is the second in a multi-part technical report series describing the development, calibration and validation of standards-based tests for English as a first foreign language at the Institute for Educational Progress (Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen, IQB) in Berlin, Germany. ... This second report describes the process of relating the standards-based proficiency tests to the CEF levels, delineating the purpose of the tests, the aims of the standard-setting procedures, the rationale of the chosen procedures, and the use of the Manual for Linking Language Examinations to the CEF. This is followed by a detailed description of the two standard-setting methods employed, the Bookmark method and the computer-assisted Criterion Mapping method-developed and implemented by the Berkeley Evaluation and Assessment Research (BEAR) Center, University of California. This volume provides information on how the standard-setting sessions were conducted in collaboration with BEAR Center, and describes procedures, data gathering, and issues and problems which arose during the course of the study. The report concludes with a synthesis of the standard-setting study's results, and discusses the implications of how these results are reported and presented to stakeholders and policy makers. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: