Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaufelder, Diana; Sahabandu, Diomira; Martínez, Guadalupe Sánchez; Escobar, Victoria
TitelThe mediating role of social relationships in the association of adolescents' individual school self-concept and their school engagement, belonging and helplessness in school.
QuelleIn: Educational psychology, 35 (2015) 2, S. 137-157
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0144-3410; 1469-5820
DOI10.1080/01443410.2013.849327
SchlagwörterStrukturgleichungsmodell; Soziale Situation; Angst; Selbstkonzept; Selbstwirksamkeit; Soziale Bindung; Soziale Beziehung; Adoleszenz; Schuljahr 07; Schuljahr 08; Schulische Motivation; Motivation; Engagement; Hilflosigkeit; Verbundenheit; Jugendlicher; Brandenburg; Deutschland
AbstractIt is well known that teachers frequently observe a decline in the scholastic motivation of many adolescent students, which in turn is often associated with a decline in students' individual school self-concept. In contrast, less is known about the association between students' individual school self-concept and school engagement, or the related concepts of school belonging and helplessness in school. The current study explored social relationships as mediators in the association between individual school self-concept and adolescents' school engagement, belonging to school and helplessness in school in a large sample of 7th and 8th grade students (N=1088; M AGE=13.7) in secondary schools in Brandenburg, Germany. The results of two structural equation models showed that the teacher-student relationship mediated the association between individual school self-concept and school engagement, belonging to school and helplessness in school, respectively. In contrast, the student-student relationship did not mediate any of these associations. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: