Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Kumlehn, Martina |
---|---|
Titel | Heterogenität - Grenzbewusstsein - Differenzkompetenz. Der Inklusionsdiskurs in religionspädagogisch-theologischer Perspektive am Beispiel des exemplarischen Umgangs mit Schwerstbehinderung. |
Quelle | In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie, 67 (2015) 3, S. 237-247Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1437-7160; 2366-7796 |
DOI | 10.1515/zpt-2015-0306 |
Schlagwörter | Religionspädagogik; Differenz; Grenzerfahrung; Mehrfach Behinderter |
Abstract | This article aims at perceiving the opportunities and limits of inclusive religious education in a certain perspective. Using the example of dealing with obvious handicap the article reflects on the conscious handling of boundaries in the context of inclusion. The importance of border crossings, border experience and boundary awareness will be discussed. Theological und pedagogical contexts are differentially considered. |
Erfasst von | Comenius-Institut, Münster |
Update | 2016/2 |