Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrimus, Margarete; Ebner, Martin
TitelLearning and teaching with mobile devices.
An approach in higher secondary education in Ghana.
QuelleIn: International journal of mobile and blended learning, 7 (2015) 2, S. 17-32Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz (1); PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1941-8647; 1941-8655
DOI10.4018/ijmbl.2015040102
SchlagwörterFeldforschung; Tertiäre Bildung; Sekundarstufe II; Elektronisches Buch; Technologieunterstütztes Lernen; E-Learning; Studie; Mobiles Gerät; Senior high school; Ghana
AbstractWhile many developing nations find Internet-based e-learning unsuitable for their needs mobile learning methods - specifically those involving the use of mobile-phones for both formal and informal learning - hold great promise for them. In this paper chances and challenges introduced by mobile devices to support improvement and transformation of education in a Senior High School in Ghana are examined. The field-study draws attention to the local situation, looking at infrastructure and teachers and students attitudes in using digital learning material. This paper presents results of a pilot project at a Senior High Technical School in Ghana, by addressing the issue how mobile devices can be integrated in learning and teaching. Based on our results [the authors] conclude that teachers and students hold great promise for using mobile devices for learning. Together they developed content based on the national curriculum, available for eReaders and mobile phones. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of mobile and blended learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: