Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoll, Frederick de; Betz, Tanja
TitelInequality in pre-school education and care in Germany.
An analysis by social class and immigrant status.
QuelleIn: International studies in sociology of education, 24 (2014) 3, S. 237-271Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0962-0214; 1747-5066
DOI10.1080/09620214.2014.932086
SchlagwörterErziehungsstil; Bildungschance; Frühe Kindheit; Elternrolle; Deutschland; Eltern; Kind; Vorschulerziehung; Soziale Klasse; Vorschule; Erziehungsstil; Regressionsanalyse; Ungleichheit; Eltern; Kind; Vorschule; Vorschulerziehung; Kindererziehung; Regressionsanalyse; Ungleichheit; Migrationshintergrund; Soziale Klasse; Migrationshintergrund; Deutschland
AbstractIn recent years, early childhood education and care have gained increasing public attention. This has led to an expansion of education and care programmes. Yet, little is known about how parents use different options of education and care. Take, for example, kin care, paid caregivers and out-of-kindergarten activities. Drawing on social reproduction theory, we argue that parents organise their children's lives depending on their social class. In addition, we hypothesise that immigrant status plays a role in how parents set up their children's education and care. We use logit regression models to analyse the education and care arrangements of n = 2400 parents with 3-5 year-olds in Germany. The findings show that parents from the middle and upper classes make more use of 'enrichment activities' than lower and working class parents. When it comes to the influence of immigrant status and to informal care arrangements, the findings add to a more complex picture. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International studies in sociology of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: