Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Fraillon, Julian; Schulz, Wolfram; Ainley, John |
---|---|
Titel | International Computer and Information Literacy Study. Assessment framework. |
Quelle | Amsterdam: International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) (2013), 64 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 90-79549-23-1; 978-90-79549-23-8 |
Schlagwörter | Erhebungsinstrument; Testverfahren; Computernutzung; Digitale Medien; Medieneinsatz; Medienkompetenz; Mediennutzung; Schuljahr 08; Lehrer; Schüler; Schülerleistung; Computerunterstütztes Verfahren; Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; Dokumentation |
Abstract | ICILS 2013 examined the computer and information literacy (CIL) outcomes of students across countries. The assessment produced important data and identified key findings that policymakers could use to make better informed decisions about the use of information and communication technologies in schools. The study was designed in response to the need of citizens to become independent and critical users of these technologies in a digital world. The survey assessed the CIL skills of 60,000 eighth graders (average age of 13.5 years) in over 3,300 schools from 21 educational systems. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/2 |