Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrint, Steven; u.a.
TitelWho are the early adopters of new academic fields?
Comparing four perspectives on the institutionalization of degree granting programs in US four-year colleges and Universities, 1970-2005.
QuelleIn: Higher education, 61 (2011) 5, S. 563-585Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-010-9349-z
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschule; Student; Ausland; USA
AbstractThis paper investigates the characteristics of US colleges and universities that were early adopters of post-1970 academic growth fields. It examines hypotheses drawn from four analytical perspectives on sources of organizational change: organizational ecology, inter-institutional stratification, demographic composition, and historical traditions. Focusing on 20 "newly established" and "emerging" growth fields, we find strong support for density-dependence and organizational size as influences on early adoption for all fields, as well as support for institutional status variables as influences on the early adoption of new liberal arts and basic sciences fields. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: