Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Seifried, Jürgen; Wuttke, Eveline |
---|---|
Titel | Student errors. How teachers diagnose them and how they respond to them. |
Quelle | In: Empirical research in vocational education and training, 2 (2010) 2, S. 147-162Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Abbildung |
Zusatzinformation | Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1877-6337 |
URN | urn:nbn:de:0111-opus-82501 |
Schlagwörter | Kompetenz; Empirische Untersuchung; Fragebogen; Unterrichtsbeobachtung; Fehler; Lehrer; Schüler; Lehrerverhalten; Fragebogen; Kompetenz; Unterrichtsbeobachtung; Lernerfahrung; Lehr-Lern-Forschung; Lehrer; Lehrerverhalten; Schüler; Fehler; Lehr-Lern-Forschung; Lernerfahrung; Lernkultur |
Abstract | Current pedagogical discourse has established that teacher competence is a condition sine qua non for high level performance in the classroom. Nevertheless questions of conceptualising and measuring teacher competence have yet to be answered. In our study we analyse a facet of teacher competence essential to successful learning processes; namely, teacher competence when diagnosing and responding to student errors in a constructive manner. Two pilot studies investigate how students perceive "error culture" in their classrooms, and how teachers deal with learner errors during lessons. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/3 |