Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMöller, Jens; Köller, Olaf
TitelDimensional comparisons: An experimental approach to the internal/external frame of reference model.
QuelleIn: Journal of educational psychology, 93 (2001) 4, S. 826-835Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterSozialer Vergleich; Pädagogische Psychologie; Selbsteinschätzung; Selbstkonzept; Schule; Versagen; Leistungsmotivation; Begabung; Hochschule; Leistung
AbstractConducted 3 studies investigating the effects of achievement in one particular academic domain on self-perceived competence in another domain. A total of 171 university students (aged 17-49 years) participated in 1 of the 3 studies. The results of Study1 indicated that high achievement in one specific domain (mathematics) results in lower self-perceived competence in another domain (verbal competence). Study 2 showed that achievement feedback containing explicit dimensional comparison information (i. e., internal frame of reference) about personal performance on 2 concrete tasks led to inverse effects on self-perceived competence. Dimensional comparison effects were also observed in Study 3, even when subjects were presented with additional social comparison information (i. e., external frame of reference). The educational implications of the findings are discussed. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: