Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClark, Douglas; Rutherford, Margaret
TitelLanguage as a confounding variable in the diagnosis of misconceptions.
QuelleIn: International journal of science education, 22 (2000) 7, S. 703-717Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterMisserfolg; Sprache; Konzept; Ungenauigkeit
AbstractThe study reported in this paper examines the possibility that language confusion can be mistaken for misconception. A written test, consisting of 20 multiple choice items that had been used by other authors to diagnose misconceptions in physics was administered to a sample of matric level, English first language, South African students. A sub-sample of these subjects was then interviewed to explore the easoning behind their choices in the written test. An analysis of the interviews showed that in several cases, distractors were chosen by subjects who did not hold the target misconceptions the items were intended to diagnose, and that language usage, for example misinterpretation of the question text, was frequently the reason behind the choices. The findings indicate that caution is needed in interpreting students' responses to multiple choice questions.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: