Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJenkins, E. W.
TitelThe immpact of the national curriculum on secondary scholl science teaching in England and Wales.
QuelleIn: International journal of science education, 22 (2000) 3, S. 325-336Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterBildungsforschung; Sekundarbereich; Curriculum; England; Wales
AbstractThis paper uses questionnaire data to examine the impact of the national curriculum on secondary school science teachers' work in England and Wales. While many of the changes might have been anticipated, others are surprising and a cause for concern. The evidence suggests that, in a significant number of schools, less time is being spent upon practical activities in the laboratory and pupils are presented with a narrower range of laboratory activities. In addition, a substantial proportion of teachers judge national curriculum science to be insufficiently flexible to allow them to meet the needs of all their pupils and provide them with an enjoyable scientific education.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: