Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAldridge, J.; Fraser, B.; Taylor, P.
TitelConstructivist learning environments in a crossnational study in Taiwan and Australia.
QuelleIn: International journal of science education, 22 (2000) 1, S. 37-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterSekundarstufe II; Lernumgebung; Konstruktivismus; Australien; Taiwan
AbstractThis article focuses on the validation and use of English and Chinese versions of the Constructivist Learning Environment Survey (CLES) in a cross-national study of high school science classrooms in Australia and Taiwan. The CLES was administered to 1,081 students from 50 classes in Australia and 1,879 students from 50 classes in Taiwan. Data analysis supported each scale's internal consistency reliability, factor structure and ability to differentiate between classrooms, and revealed interesting differences between average scale scores in Taiwan and Australia. The questionnaire data were used to guide the collection of qualitative data in each country to explain patterns and differences in mean scale scores in Australia and Taiwan. Interviews with students also provided precautionary information regarding students' understanding of some items and the use of a Western survey to measure constructivist learning environments in an Eastern country.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: