Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Morris, Marla |
---|---|
Titel | Ecological consciousness and curriculum. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 34 (2002) 5, S. 571-587Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272 |
Schlagwörter | Bildungsauftrag; Bewusstseinsbildung; Curriculumentwicklung; Umweltbewusstsein; Komplexität |
Abstract | This paper explores competing stories around consciousness, ecology and education, with particular reference to conceptual refinement of the idea of an 'ecological consciousness'. Phenomenological and functional models of consciousness are examined in terms of their implications for developing ecological consciousness in and for education. Ecological consciousness has significant implications for education as it resituates us as human creatures dwelling in the world-as interrelated ecological identities embedded in a many-voiced landscape. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen). |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2004_(CD) |