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Autor/inn/enPettigrew, May; MacLure, Maggie
TitelThe press, public knowledge and the grant maintained schools policy.
QuelleIn: British journal of educational studies, 45 (1997) 4, S. 392-405Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen 1; Literaturangaben 28
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-1005
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Presse (Publizistik); Bildungspolitik; Schulpolitik; Selbstverwaltung; Schule; Schulorganisation; Schulverwaltung; Öffentliche Meinung; Großbritannien
AbstractThis article examines as a critical case how newspapers reported the grant maintained schools policy. It argues that claims that press reporting of educational issues is frequently unfair are only partially substantiated. The quality press is more likely to be internally inconsistent and contradictory in its reportage od education policy and, on occasion, to inhibit debate through discourses of omision. ( DIPF/orig.abstract)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
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