Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Pettigrew, May; MacLure, Maggie |
---|---|
Titel | The press, public knowledge and the grant maintained schools policy. |
Quelle | In: British journal of educational studies, 45 (1997) 4, S. 392-405Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Tabellen 1; Literaturangaben 28 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0007-1005 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Presse (Publizistik); Bildungspolitik; Schulpolitik; Selbstverwaltung; Schule; Schulorganisation; Schulverwaltung; Öffentliche Meinung; Großbritannien |
Abstract | This article examines as a critical case how newspapers reported the grant maintained schools policy. It argues that claims that press reporting of educational issues is frequently unfair are only partially substantiated. The quality press is more likely to be internally inconsistent and contradictory in its reportage od education policy and, on occasion, to inhibit debate through discourses of omision. ( DIPF/orig.abstract) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |