Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoferichter, Frances; Bakadorova, Olga; Raufelder, Diana; Francisco, Marilou B.
TitelA comparison of Russian and Philippine secondary school students on their sociomotivational relationships in school.
A motivation typology.
QuelleIn: International journal of school & educational psychology, 7 (2019) 1, S. 89-101Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2168-3611
DOI10.1080/21683603.2018.1446373
SchlagwörterLändervergleich; Peer-Beziehungen; Konformität; Motivationsforschung; Soziale Motivation; Adoleszenz; Sekundarstufe I; Schulische Motivation; Schüler-Schüler-Beziehung; Motivation; Klassengemeinschaft; Individualismus; Kollektivismus; Jugendlicher; Student; Deutschland; Kanada; Philippinen; Russland
AbstractPrevious cross-national studies on social motivation among secondary students from individualistic societies such as Germany and Canada found four different motivation types (MT) varying in class size: (a) teacher-dependent MT, (b) peer-dependent MT, (c) teacher- and peer-dependent MT, and (d) teacher- and peer-independent MT. The current cross-national study expands the knowledge on the Motivation Typology by examining students from collectivistic countries such as the Russian Federation (n~=~396) and the Philippines (n~=~1014). By applying a multigroup confirmatory latent class analysis (MCLCA) in Mplus, to identify latent groups with similar response patterns, four different motivation types were confirmed, which varied in their class size considerably. While in Russia the majority of students were assigned to the teacher- and peer-dependent MT (about 57%), most of the students from the Philippines were assigned to the teacher- and peer-independent MT (about 85%). These results indicate that students from diverse collectivist backgrounds perceive their sociomotivational relationships related to motivation quite differently. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of school & educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: