Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Trent; Penney, Dawn
TitelLearning '"in", "through" and "about" movement in senior physical education?
The new Victorian Certificate of Education Physical Education.
Gefälligkeitsübersetzung: Lernen "in", "durch" und "über" Bewegung im Sportunterricht für die Sekundarstufe II? Das neue "Victorian Certificate of Education Physical Education".
QuelleIn: European physical education review, 19 (2013) 1, S. 39-61Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X12465508
SchlagwörterSekundarstufe II; Lehrer; Curriculum; Curriculumentwicklung; Lehrplan; Bewegung (Motorische); Sportpädagogik; Sportunterricht
AbstractOver the past decade amidst the development and implementation of new official curriculum texts and associated assessment requirements, there has been considerable international interest in senior physical education. Arnold's three dimensions of movement have been prominent in curriculum developments and academic debates. In the state of Victoria, Australia, a new official text for the Victorian Certificate of Education Physical Education (VCEPE) was introduced in 2011. This paper re-articulates Arnold's dimensions of movement as a framework for inquiry, centring on this development. The framework is utilised to critically examine the pedagogical intent inherent in the new VCEPE text and examine the prospective 'slippage' that may feature in teachers' interpretation and implementation of the new text. Specifically, the analysis firstly draws on Arnold's (1979) three dimensions of movement to explore ways in which different 'ways of knowing' in physical education have been represented in the official text, and secondly considers the prospective and potential expression of Arnold's dimensions in teachers' interpretation and implementation of the new text. The potential for either conservative or progressive readings of the official text is articulated. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: