Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHinnant-Crawford, Brandi
TitelImprovement science in education.
A primer.
QuelleGorham, ME: Myers Education Press (2020), XIV, 230 S.Verfügbarkeit 
ReiheImprovement Science in Education Series
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monografie
ISBN1975503554; 9781975503550 (Taschenbuch); 1975503546 (Taschenbuch); 9781975503543
SchlagwörterSchool improvement programs; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractSection One: Introduction-A Primer on Improvement Science -- Research, Science, and Education -- What Is Improvement Science? Why Do You Need It? -- Section Two: What Is the Exact Problem I'm Trying to Solve? -- Collaborating to Define Problems: Definitions with Stakeholder Voices -- Discerning Variation: Fluctuation in Processes and Outcomes -- Section Three: What Change Might I Introduce and Why? -- Using a Wide-Angle Lens: Seeing the System Producing Your Outcomes -- Developing Theories to Drive Improvement -- Operationalizing Your Theory with Practical Measurement -- Planning, Doing, Studying, and Acting: Improvement Methodology -- Accelerating Improvements with Networks -- Improvement Science in Education -- Epilogue: Why Does a Black Girl Endorse Improvement Science?. Improvement Science in Education: A Primer provides a comprehensive overview of improvement science as a framework to guide continuous improvement and reconceptualizes improvement by centering equity and justice as the purpose of improvement. This Primer is designed to introduce improvement science, a methodology with origins in manufacturing, engineering and healthcare, to educational audiences. The book first explores the philosophical and methodological foundations of improvement science, juxtaposing it with traditional forms of research so that clear distinctions can be drawn. Chapters in the latter half of the book introduce the principles of improvement, give guidance and tools for operationalizing the principles in practice, and conclude with questions to ensure you are improving with equity in mind. Constantly reminding readers to think about who is involved and impacted, the Primer makes improvement science accessible to novices and adds critical dimensions for experienced practitioners to consider. --back cover.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: