Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBickerstaff, Susan
Titel“I Felt Untraditional”: High School Leavers Negotiating Dominant Discourses on “Dropout”
QuelleIn: Journal of education, 190 (2010) 3, S.37-46Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2515-5741
DOI10.1177/002205741019000305
AbstractThe term “high school dropout” has long been problematized for the way it obscures the role of schools in “pushing out” students and for its connotation of personal failure. This article explores the ways in which adolescents who left high school and have subsequently reenrolled understand their own experience as “dropouts” and the broader phenomenon of high school attrition. Data from this qualitative study reveal that participants hold complex and contradictory understandings of what it means to leave high school. The study has implications for researchers, policymakers, and educators in high schools and in programs serving youth who are returning to school.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: