Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPopham, W. James
TitelDiagnosing the Diagnostic Test
QuelleIn: Educational Leadership, 66 (2009) 6, S. 90-91Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterStellungnahme; Positionspapier; Forschungsbericht; Diagnostic Tests; Evaluation; Academic Achievement; Thinking Skills
AbstractScads of pseudodiagnostic tests are peddled by commercial vendors who recognize that desperate educators will do almost anything to dodge an impending accountability cataclysm. And this "almost anything" includes buying tests that promise to help a teacher raise test scores--even if they don't. Accordingly, today's educators need to be aware of three types of pseudodiagnostic tests currently failing to live up to their claims. This article describes the features of these pseudodiagnostic tests: (1) The Too-Few-Items Test; (2) The Single-Trait Vertical Scale Test; and (3) The Fuzzy-Measure Test. Tips on choosing legitimate diagnostic tests are also presented. (ERIC).
AnmerkungenAssociation for Supervision and Curriculum Development. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org
BegutachtungPeer reviewed
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: