Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRichards, Janet C.; Morse, Timothy E.
TitelOne Preservice Teacher's Experiences Teaching Literacy to Regular and Special Education Students.
QuelleIn: Reading Online, 5 (2002) 10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-1232
SchlagwörterCase Studies; Classroom Environment; Literacy; Preservice Teachers; Primary Education; Reflective Teaching; Self Esteem; Special Education; Teacher Expectations of Students; Teaching Methods
AbstractPresents a case study of how a pre-service teacher addressed the complexities of supporting the literacy learning of students in a learning-disabled class and a regular class setting. Suggests the pre-service teacher was a reflective practitioner with high expectations for her students' success and a high focus of control regarding her capabilities as a teacher. Illuminates the low self-esteem and underdeveloped reading/writing abilities of the learning-disabled students. (PM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Online" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: