Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdwards, Carolyn Pope
Titel"Fine Designs" from Italy: Montessori Education and the Reggio Emilia Approach.
QuelleIn: Montessori Life, 15 (2003) 1, S. 34-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1054-0040
SchlagwörterForschungsbericht; Early Childhood Education; Educational Philosophy; Montessori Method; Preschool Curriculum; Reggio Emilia Approach; Student Evaluation; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Theories
AbstractProvides an overview and a comparison of Montessori education and the Reggio Emilia approach. Considers historical origins, foundational philosophical premises, and concepts about child development and learning of these two approaches. Compares their organization for decision-making about environment, curriculum, instructional methods, observation, assessment, and teacher preparation. Concludes that although the two approaches are similar in many respects, they have many differences regarding principle and strategy. (KB)
BegutachtungPeer reviewed
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Montessori Life" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: