Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarver, Ronald P.
TitelPercentage of Unknown Vocabulary Words in Text as a Function of the Relative Difficulty of the Text: Implications for Instruction.
QuelleIn: Journal of Reading Behavior, 26 (1994) 4, S.413-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4111
SchlagwörterContext Clues; Elementary Education; Reader Text Relationship; Reading Comprehension; Reading Processes; Reading Research; Reading Strategies; Vocabulary Development; Vocabulary Skills
AbstractInvestigates the relationship between the relative difficulty of passages and the number of unknown words in passages. Finds little support for the theory that free reading results in large vocabulary growth. Calls into question the practice of devoting large amounts of classroom time to free reading if the purpose is to increase vocabulary or reading level. (BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Reading Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: