Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrodesky, Richard L.; Cohen, Helene
TitelThe American Sign Language/English Studies Project: A Progress Report.
QuelleIn: American Annals of the Deaf, 133 (1988) 5, S. 330-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterForschungsbericht; American Sign Language; Bilingual Education; College Students; Community Colleges; Deafness; English (Second Language); English Instruction; Higher Education; Language Acquisition; Pragmatics; Second Language Instruction
AbstractA bilingual/bicultural approach is presented to prepare deaf students for community college English courses. The approach focuses on American Sign Language as the primary language and teaches English as a second language. Students learn, in both languages, to differentiate meaning and to render the complexities of language more accessible. (Author/JDD)
BegutachtungPeer reviewed
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: