Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcCarty, Teresa L.
TitelLanguage Use by Yavapai-Apache Students with Recommendations for Curriculum Design.
QuelleIn: Journal of American Indian Education, 20 (1980) 1, S. 1-9Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Forschungsbericht; American Indian Culture; American Indian Education; American Indian Languages; Bilingualism; Code Switching (Language); Community Involvement; Cultural Exchange; Curriculum Development; English; Junior High School Students; Language Research; Models; Multicultural Education
AbstractBilingual Yavapai-Apache youth have some Yavapai linguistic competence and limited performance skills, yet Yavapai is important to them. A bicultural-bilingual curriculum emphasizing culture and history minicourses taught by community members can help revitalize the fading Yavapai culture and provide cross-cultural education for non-Indians as well. (SB)
BegutachtungPeer reviewed
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: