Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWong, Yi-Lee
TitelA Qualitative Illustration of the Operation of Secondary Effect of Social Stratification: Decisions of Community-College Students in Seeking a Transfer in Hong Kong
QuelleIn: Journal of Education, 203 (2023) 4, S.856-864 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Wong, Yi-Lee)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/00220574221088499
SchlagwörterForeign Countries; Community College Students; College Transfer Students; Student Attitudes; Decision Making; Advantaged; Disadvantaged; Social Class; Social Differences; Social Stratification; Educational Change; College Choice; Risk; Transfer Policy; Hong Kong
AbstractThis paper offers a qualitative analysis of decisions of 64 community-college students in seeking a transfer in Hong Kong. In weighing a number of educational options and then offers, with a similar level of desirability in some cases, in order to achieve their transfers, advantaged-class and disadvantaged-class respondents struggled with different logics of reasoning and negotiated anxiously with their changing structural realities. This qualitative analysis addresses the contextual, processual and emotional aspects of their decision making and provides a more convincing illustration of how the secondary effect of social stratification operates against a changing landscape of higher education. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: