Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFife-Demski, Veronica Marie
TitelEmbracing to Creating Curriculum: Levels of Engagement among Student Teachers
QuelleIn: Journal of Education, 203 (2023) 2, S.317-330 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Fife-Demski, Veronica Marie)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/00220574211033572
SchlagwörterLearner Engagement; Student Teachers; White Teachers; Elementary School Teachers; Urban Schools; Curriculum Development; Culturally Relevant Education; Student Teacher Attitudes; Cooperating Teachers; Curriculum Evaluation
AbstractThis qualitative study explored the experiences, and specifically the challenges, of white elementary student teachers in an urban setting. One of the most interesting findings from this study involved the varied levels of engagement with the school curriculum. Although every Urban Student Teacher (UST) embraced the curriculum, data showed multiple levels of involvement defined as critiquing, tinkering, and creating. While challenging, USTs who created units of study found ownership of the curriculum satisfying. The aim, then, is for teacher educators to encourage student teachers to embrace challenges that come with teaching and view them as a way to learn. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: