Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOyetoro, Oyebode Stephen
TitelDilemmas and Directions in the Consideration of Differences in Teachers and Students' Evaluations of Recommended Financial Accounting Textbooks
QuelleIn: Journal of Education, 202 (2022) 3, S.339-348 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Oyetoro, Oyebode Stephen)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/0022057420972055
SchlagwörterForeign Countries; Textbook Evaluation; Teacher Attitudes; Student Attitudes; Decision Making; Accounting; Secondary School Teachers; Secondary School Students; Curriculum Development; Curriculum Evaluation; Nigeria
AbstractThis provocation focuses on the problems that may emanate from the consideration of differences between stakeholders-teachers' and students' evaluation of recommended textbooks for informed curricular decision making. The article draws on empirical data from a study on the evaluation of recommended senior secondary financial accounting textbooks in Southwestern Nigeria. It highlighted the emergence of four dilemmas and describes how a focus on resolving them can proffer remedy for the perennial worrying about the contemptuous misconstructions in the consideration of curriculum (evaluation) outcomes. The article also offers an open discourse for evaluative research practitioners. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: