Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOketcho, Emmanuel James; Ssempala, Fredrick; Ujeyo, Margaret Stella Suubi; Atibuni, Dennis Zami
TitelHeadteachers' Management Styles and Teachers' Role Performance in Secondary Schools in Tororo District, Uganda
QuelleIn: Journal of Education, 200 (2020) 2, S.111-119 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Atibuni, Dennis Zami)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/0022057419877393
SchlagwörterForeign Countries; Leadership Styles; Principals; Secondary School Teachers; Job Performance; Teacher Effectiveness; Teacher Administrator Relationship; Participant Characteristics; Productivity; Administrator Effectiveness; Correlation; Uganda
AbstractThis mixed-methods study stems from the poor learner performance in secondary schools in Tororo District, Uganda, which connoted low teacher role performance and gaps in headteachers' management styles. Management styles of 28 headteachers and role performance of 294 teachers were investigated. Headteachers mainly used democratic management style, 21 (75.0%); followed by balanced-oriented style, 6 (21.43%); and laissez-faire style, 1 (3.5%). Teachers' role performance was moderate (M = 64.75, SD = 10.80). Significant relationships existed between people-oriented (r = 0.127, p = 0.029) and task-oriented (r = 0.132, p = 0.024) management and teachers' performance. Recommendations for improvement were advanced. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: