Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHiebert, Elfrieda H.
TitelBeyond Single Readability Measures: Using Multiple Sources of Information in Establishing Text Complexity
QuelleIn: Journal of Education, 191 (2011) 2, S.33-42 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
SchlagwörterReadability Formulas; Information Sources; Difficulty Level; State Standards; Language Arts; Grade 2; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Statistical Analysis; Evaluation Criteria; Multivariate Analysis; Evaluation Methods
AbstractThe "Common Core State Standards/English Language Arts" include the ability to become increasingly more capable with complex text over the school career, redirecting attention to the measurement of text complexity. While suggesting multiple criteria, the Standards offer a single measure of text complexity--Lexiles. Additional quantitative data, including the two components of a Lexile rating, can provide more comprehensive views. The two "intra-lexile" measures and two others (referential cohesion and an index of words predicted to be "hard.") were applied to sets of exemplars for grade bands 2-3 and 4-5 within the CCSS/ELA. Analyses suggest that conclusions about text complexity vary considerably when multiple quantitative measures, rather than a single, omnibus index, are used. (As Provided).
AnmerkungenBoston University School of Education. Two Silver Way, Boston, MA 02215. Tel: 617-353-3230; e-mail: bujed@bu.edu; Web site: http://www.bu.edu/journalofeducation
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: