Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJordan S. Berne; Brian A. Jacob; Tareena Musaddiq; Anna Shapiro; Christina Weiland
InstitutionAnnenberg Institute for School Reform at Brown University
TitelImpacts of Michigan Transitional Kindergarten through Third Grade. EdWorkingPaper No. 25-1218
Quelle(2025)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen (1)
Weitere Informationen (2)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterForschungsbericht; Quantitative Daten; Transitional Programs; Early Childhood Education; Kindergarten; Program Content; Curriculum; Program Effectiveness; School Readiness; Mathematics Achievement; Grade 3; Student Characteristics; Special Education; Standardized Tests; Scores; Language Arts; Academic Achievement; Michigan
AbstractTransitional Kindergarten (TK) is a relatively new model of early childhood education, with little evidence on whether and how it affects children's development. This study provides new evidence using data from Michigan, which has the nation's second-largest TK program. Using survey data (N=171) from administrators in 2021-2022, the paper documents several program features that distinguish TK from typical public Pre-K programs (including Michigan's), such as greater use of domain-specific curriculum. Focusing on students who enrolled at four years old (50% female, 78% White), a regression discontinuity analysis shows that Michigan TK improved children's readiness for kindergarten (0.91 SD, N=1,943), improved third-grade math scores (0.2-0.3 SD, N=15,680), and may have caused earlier entry into special education followed by earlier exit (N=15,704). (As Provided).
AnmerkungenAnnenberg Institute for School Reform at Brown University. Brown University Box 1985, Providence, RI 02912. Tel: 401-863-7990; Fax: 401-863-1290; e-mail: annenberg@brown.edu; Web site: https://annenberg.brown.edu/
Begutachtung
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2025/3/08
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: