Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enValcke, Jennifer; Alfaro, Elena Romero
TitelIt Takes Two to Tango: Online Teacher Tandems for Teaching in English
[Konferenzbericht] Paper presented at the Conference on Telecollaboration in Higher Education (2nd, Dublin, Ireland, Apr 21-23, 2016).
Quelle(2016)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterGraue Literatur; Forschungsbericht; Foreign Countries; English (Second Language); Second Language Instruction; Teacher Education; Faculty Development; Teacher Competencies; Best Practices; Pilot Projects; Partnerships in Education; Universities; Computer Assisted Instruction; Teacher Education Programs; Multilingualism; Multicultural Education; Computer Mediated Communication; Asynchronous Communication; Program Design; Spain; Belgium
AbstractDue to the increasing internationalisation of higher education, universities must ensure the professional development of their teaching staff in English-Medium Instruction (EMI). Nevertheless, very few universities have the means to invest in teacher training and offer their teachers the opportunity to develop the competences that will ensure best practice in teaching and learning. In order to find a low-cost and flexible solution, two universities, Universidad de Cadiz (Spain) and the Université Libre de Bruxelles (Belgium) piloted an online tandem teacher training programme in 2014-2015. This programme was designed to help teachers face the challenges and opportunities of the multilingual and multicultural learning space (Lauridsen & Lillemose, 2015). [For the complete volume, see ED571330.] (As Provided).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
BegutachtungPeer reviewed
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: