Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCenter on Education Policy
TitelSubgroup Achievement and Gap Trends: Iowa, 2010
Quelle(2010)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterQuantitative Daten; Forschungsbericht; Achievement Gap; Achievement Gains; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Achievement Tests; Gender Differences; Comparative Analysis; Educational Trends; Trend Analysis; Racial Differences; African American Students; Asian American Students; Hispanic American Students; White Students; American Indians; Low Income; Females; Academic Achievement; Scores; Grade 8; Disabilities; English (Second Language); Second Language Learning; Federal Legislation; Accountability; Educational Policy; Iowa; Iowa Tests of Basic Skills; Iowa Tests of Educational Development
AbstractThis paper profiles the student subgroup achievement and gap trends in Iowa for 2010. In grade 8 (the only grade in which subgroup trends were analyzed by achievement level), Iowa had data for racial/ethnic subgroups, low income students, and boys and girls at the proficient and advanced levels. Trends at the proficient and advanced levels were upward for must subgroups, with just a few exceptions. Progress was made in narrowing achievement gaps between all subgroups. Comparable data were available from 2004 through 2009, and from 2005 through 2009 for the grade 8 achievement levels. (Contains 9 tables.) [For the main report, "State Test Score Trends through 2008-09, Part 2: Slow and Uneven Progress in Narrowing Gaps", see ED513914.] (ERIC).
AnmerkungenCenter on Education Policy. 1001 Connecticut Avenue NW Suite 522, Washington, DC 20036. Tel: 202-822-8065; Fax: 202-822-6008; e-mail: cep-dc@cep-dc.org; Web site: http://www.cep-dc.org
Begutachtung
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: