Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFries, Marla
InstitutionJohn F. Kennedy Center for the Performing Arts, Washington, DC.
TitelExaggeration, Folktales, and Characters. ArtsEdge Curricula, Lessons and Activities.
Quelle(2002)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterLeitfaden; Lehrerheft; Characterization; Class Activities; Classroom Techniques; Cooperative Learning; Elementary Education; Grade 3; Grade 6; Integrated Curriculum; Language Arts; Learning Activities; Lesson Plans; Student Educational Objectives; Tales; Teacher Developed Materials; Units of Study; Writing Processes
AbstractDesigned for a third-grade literature curriculum, this unit integrates language arts with visual arts, music, and social studies. In the unit, third graders use elements of exaggeration to create folktales, work with sixth graders to edit the tale, and create 3-dimensional representations of their main characters. The following lessons are part of the unit: Exaggeration, Folktales, and Characters Lessons 1-4: Introduction; Exaggeration, Folktales, and Characters Lessons 5-8: Writing; Exaggeration, Folktales, and Characters Lessons 9-11; and Exaggeration, Folktales, and Characters Lesson 12: Sharing Party. Each lesson in the unit offers an overview; suggests length and grade level; cites subjects and subtopics; notes equipment and materials needed; lists teacher resources; and addresses National Standards for Arts Education and other standards. Each lesson also identifies instructional objectives and strategies; provides a detailed, step-by-step instructional plan; and suggests assessment and extension activities. (NKA)
AnmerkungenFor full text: http://artsedge.kennedy-center.org/teaching_materials/curricula/curricula.cfm?subject_id=LNA.
Begutachtung
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: