Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEaston, John Q.; Rosenkranz, Todd; Bryk, Anthony S.
InstitutionConsortium on Chicago School Research, IL.
TitelAnnual CPS Test Trend Review, 2000. Research Data Brief. Academic Productivity Series, 2000 Results.
Quelle(2001)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterQuantitative Daten; Forschungsbericht; Academic Achievement; Achievement Gains; Educational Trends; Elementary Education; Racial Differences; Scores; Test Results; Trend Analysis; Iowa Tests of Basic Skills
AbstractThis report presents elementary school test trend data for the Chicago Public Schools (CPS), Illinois for 2000 for the Iowa Tests of Basic Skills (ITBS). In spring 2000, ITBS trend data show that mathematics test scores in the CPS elementary schools continue their long-term improvements for all age levels. Positive trends in ITBS reading scores continued for older students (aged 13 and 14), but the earlier rising trends for students aged 9 through 12 appear to have flattened out. Actual declines in reading test scores were apparent at some age levels (ages 9 and 12) in the grade equivalent metric. Productivity gains appear to have peaked in 1997 and have not improved since then. Unless a new cycle of productivity advance occurs, the flattening annual test score trends will probably continue. There was no evidence that the gap between racial/ethnic groups has narrowed or widened. There have been some changes in reporting and testing practices in the CPS; these are described. (SLD)
Begutachtung
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: