Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRichardson, Donald
InstitutionAustralian Inst. of Art Education, Melbourne.
TitelIs Graffiti Art?
Quelle(1999)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterStellungnahme; Positionspapier; Graue Literatur; Adolescent Behavior; Art Education; Design; Foreign Countries; Self Expression; Social Behavior; Urban Culture; Urban Environment; Urban Problems; Vandalism; Australia
AbstractAlthough by no means universally so, urban graffiti is commonly regarded as vandalism. It costs authorities in Australia hundreds of thousands of dollars to remove each year, and it offends many adults as callow effusions of the territorial markings of "human tomcats." Authorities are mounting campaigns to catch the offenders in the act and punish them severely. But the offenders mostly maintain that they are making "art"--a positive act, not vandalism--and improving the environment. This paper views this response as stemming from an inadequate and even totally wrong conception of what art really is. The paper locates graffiti conceptually within "design," but finds that even so it cannot be justified. The paper suggests a national regimen of teaching art in all schools. It is highly likely that the creative energy, a natural and laudable aspect of growing children, would be channeled into socially acceptable forms of expression, without repression. (BT)
AnmerkungenAustralian Institute of Art Education, Melbourne, C/Suite 125, 283 Glenhuntley Road, Eisternwick, VIC 3185, Australia.
Begutachtung
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: